Повернення техогляду для авто: що пропонує Мінінфраструктури

Читать на русском

В Україні цього року можуть повернути вимогу щодо обов'язкового технічного огляду для автомобілів. Його скасували ще у 2011 році, але згідно з директивами Євросоюзу цю норму мають повернути – відповідний законопроєкт у Міністерстві інфраструктури напрацювали ще навесні. Щоб зміни набули чинності, законопроєкт мають схвалити на рівні Кабміну, потім зареєструвати у Верховній раді, а там слово за нардепами. «Слово і діло» розібралося, власників яких транспортних засобів, як часто і де хочуть зобов'язати проходити ТО.

Планується, що норму про обов'язкове проходження техогляду повернуть до законодавства не пізніше вересня 2022 року.

Технічний огляд хочуть запровадити для легкових автомобілів, вантажівок та автомобільних причепів.

Періодичність проходження техогляду залежатиме від віку та типу транспортного засобу. Наприклад, у законопроєкті Мінінфраструктури йдеться, що пасажирські автомобілі, в яких не більше восьми місць для сидіння, крім сидіння водія, мають проходити ТО через 4 роки після першої реєстрації, а далі – кожні 2 роки.

Пасажирські автомобілі, в яких щонайбільше дев'ять місць і використовуються як таксі, повинні пройти ТО через рік після дати реєстрації, а далі – щороку. Вантажні автомобілі з повною масою до 3,5 тонн мають проходити ТО через 4 роки після першої реєстрації, далі – кожні 2 роки.

Крім того, обов'язково потрібно буде проходити технічний контроль у разі перереєстрації транспортного засобу на нового власника; після ДТП (якщо були пошкоджені елементи, що впливають на безпеку руху); у разі виявлення під час придорожньої перевірки недоліків, що загрожують безпеці руху.

Проводити техогляд, найімовірніше, потрібно буде на приватних СТО, які мають відповідне обладнання або сертифікат. Процедура техогляду обов'язково має бути зафіксована на фото та відео.

Не зможуть пройти техогляд нерозмитнені автомобілі з іноземною реєстрацією, а також биті транспортні засоби.

За непроходження ТО передбачені штрафи: за перше порушення – 17 тис. грн, за повторне – позбавлення водійського посвідчення.

Нагадаємо, з 1 січня в Україні змінилася вартість первинної реєстрації автомобілів.

На інфографіці можна подивитися, які зміни чекають на українців у 2022 році.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: